Design és mese

Kasmíranyó

Kasmíranyó

„Elkezded, belevágsz és megpróbálod. Elvégre mit veszíthetsz?”

Interjú Metcalf Évával, a Me&my Mummy tervezőjével

2017. május 17. - Kasmiranyo01

6.jpgA Me&my Mummy tervezője, Metcalf Éva eredetileg pénzügyi szakon végzett egy üzleti főiskolán, és bár saját bevallása szerint is imádja a számok világát, végül a tervezésben találta meg a hivatását. Anyukáknak és gyerekeiknek tervezett tavaszi-nyári kollekcióját vasárnap bárki megcsodálhatja a Pici Piacon, addig is olvassátok a vele készített interjúnkat!

Ha jól tudom, korábban egy nagy cégnél dolgoztál pénzügyi szakemberként. Hogyan kötöttél ki végül a ruhatervezésnél?

Korábban nem tanultam tervezést, nem ez a szakmám, mindig is reál beállítottságú, jó tanuló voltam, így adta magát, hogy az üzleti főiskola pénzügyi szakán tanuljak tovább. A fősuli után Angliába mentem, és egy ottani cégnél kezdtem el dolgozni. Később azonban úgy alakult, hogy haza kellett költöznöm. Akkor már egy pár éve együtt voltunk (akkor még barátommal), most már férjemmel. Az egyik legjobb barátnőm áradozott az akkor még startup cégről, akinek a hatására én is beadtam oda a jelentkezésem. Szerencsémre felvettek, nagyon szerettem ott dolgozni, ugyanakkor kétszer is felvásárolták a vállalatot, így rövid időn belül multi lett belőle. Nagyon élveztem a munkát, sokat kellett számokkal dolgoznom, ugyanakkor elkezdett foglalkoztatni az önállósodás gondolata, hogy miként lehetek a magam ura. Ekkor utaztunk el Ázsiába nászútra, ahol nagyon aranyos gyerekruhákat láttam. Ekkor jutott először eszembe, hogy ruhákat kéne importálnom Ázsiából, és egy boltot is nyitni, ahol árulnám ezeket, viszont a forint gyengülni kezdett, így a helyzet nem volt túl kedvező a boltnyitáshoz. Egy időre le is tettem erről az álomról, ám amikor megszületett a kislányom, Mia, gondosan elkezdtem ügyelni arra, hogy a ruháink legalább színben passzoljanak egymáshoz, így született meg a Me&my Mummy ötlete is. Amikor beszéltem róla az unokatestvéremnek – aki maga is designer – nem győzött biztatni, hogy vágjak bele, próbáljam meg, és igen rövid időn belül ellenőrizte azt is, hogy hogy állok az első terveimmel. Ő, és a férjem is támogattak abban, hogy megvalósítsam az elképzeléseimet és bele merjek vágni. Elvégre mit veszíthetek?

Te tervezed és varrod is a ruhákat?

Én tervezem, de nem én varrom a ruhákat, a varrást és a szabást is kiadom másoknak, a tervezést és az anyagbeszerzést, a marketing anyagokkal, webshoppal, reklámmal kapcsolatos teendőket, a vevőkkel való kapcsolattartást, a szakmabeliekkel, blogerekkel való együttműködést és vásárokkal kapcsolatos szervezési feladatokat megtartottam magamnak.
1.jpeg@noemijanossyphotography

Honnan szerzed be az anyagokat?

Magyarországon szerzem be őket, több nagykereskedésből is vásárolok, de van olyan kereskedő is, amelyik külföldi nagykerekkel van kapcsolatban, így rajtuk keresztül külföldről is szerzek anyagokat.

Mióta foglalkozol tervezéssel is?

Mia féléves volt, amikor elkezdtem, hiszen ő volt a fő inspirációm és modellem is egyben, másfelől nyugisabb korban volt, mert már nem volt újszülött, de ugyanakkor még nem is járt. Most már másfél éves a Me&my Mummy.

Hogyan érted el, hogy bekerüljön a köztudatba a Me&my Mummy?

A Pici Piac révén, ami egy olyan designer vásár, ami meglehetősen ismert a kisgyerekes családok körében. Egyrészt rengeteget köszönhetek az ő marketingjüknek, másrészt szájról szájra is terjedt a hírem, így egy hónap alatt elértem az 1000 like-ot mindenféle anyagi ráfordítás nélkül. A legtöbb vásárlómmal személyesen találkoztam, többségükkel azóta is kapcsolatban vagyok, sokszor ki is kérik a tanácsomat arra nézve, hogy milyen szabás passzolna igazán az alkatukhoz. Nagyon ritka az olyan vásárló, aki csak simán felmegy a honlapomra, megrendeli a ruhát, és kész.
2.jpeg@noemijanossyphotography

Most már tervezel kismama ruhákat is?

Van 1-2 olyan ruha nekem köszönhetően – mivel most várom a második babámat – amit átalakítottam kismama fazonra. Így azoknak, akik hasonló cipőben járnak, mint most én, szintén átfazoníroztunk 1-2 ruhát kényelmes és hordható kismamaruhákká.

Honnan inspirálódsz? Hogy néz ki nálad a tervezési folyamat?

Leginkább magamból indulok ki, elképzelem, mit viselnék szívesen, ami jól variálható, fel lehet venni utcára, akár lapos, akár magassarkú cipővel is, és még kényelmes is. Mivel nagyok sok vásárlóval beszélek, ezért az ő visszajelzéseiket is figyelembe vettem a kollekciók kialakítása során. Az is nagyon fontos szempont, hogy a ruhák fazonjai többféle alkaton is csinosan álljanak, a kollekciómban megjelenő színekben jelen legyen a harmónia, továbbá passzoljanak a barna, szőke, fekete, vörös hajúaknak is.
4.jpeg@noemijanossyphotography

Hány darabból áll egy kollekció?


Hat és tíz darab közötti számú ruhát tervezek általában, a tavalyi tavasz-nyáriban tíz darab szerepelt, de nem újítottam közben újabb ruhákkal, ami hiba volt, most igyekszem színben is egy-két újjal frissíteni.

Hogyan állsz neki a tervezésnek?

Igazából elég rossz alvó vagyok, ebből gyümölcsözik a vállalatom is (nevet). Van, hogy felkelek éjszaka és nekiállok tervezni, megtetszik egy ruhadarab és azt variálom át, vagy továbbfejlesztem. Amikor leülök azzal az elképzeléssel, hogy nekiállok tervezni, csak meredek az üres papírra és biztos, hogy nem jön az ihlet, ez engem inkább blokkol, mint inspirál.

Hány éves gyerekeknek gyártasz ruhákat?

Eredetileg 6-7 éves korosztály volt a legnagyobb, de az nem annyira keresett, így a jelenlegi kollekcióban külön megrendelésre készülnek már csak nagyobbaknak, kisebbeknek a kövekező korosztályok közül tudnak választani: 1-1,5, 2-3, 4-5.
3.jpg@noemijanossyphotography

Ha valaki mondjuk csak gyerek, vagy csak felnőtt ruhát szeretne, megteheti, hogy csak az egyiket veszi meg és nem a teljes szettet?

Igen, például érdekes módon a Wampon az előbbire van példa, ritkán veszik meg a teljesen szettet, általában vagy az egyiket, vagy a másikat veszik, a Pici Piacon a készleteket szeretik jobban.

Boltokban is lehet kapni a ruháidat?

Még nem, ez lesz a következő lépés, hogy keresek viszonteladót, de még az is elképzelhető, hogy én magam nyitok egy boltot.

Mikor és hol találkozhatnak veled legközelebb a vásárlók?

Május 21-én mindenkit várunk sok szeretettel a Pici Piacon!

 

Ha tetszett a bejegyzés, likeold a Kasmíranyó Facebook oldalát!

A bejegyzés trackback címe:

https://kasmiranyo.blog.hu/api/trackback/id/tr6512510261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása