Gratulálok a cikkhez, mindig örömmel olvasok fiatal tehetségekről.
Izgalmas megtudni a kulisszatitkokat, érdekes elgondolkodni azon, hogy kit mi inspirál, megtudni, hogy ki honnan jött, milyen utat járt be.
Móni rajzait nézve azt tudom írni, hogy ilyen, amikor a tehetség és a kreativitás „kézakézben” alkot.
További sok sikert kívánok neki!
Évek óta el akarok jutni Tamperébe, hogy megnézzem ezt a múzeumot. De annyira vérlázítóan drága ott MINDEN! Az akciós repjegy még so-so, de a szállás...:) Hát majdcsak egyszer talán valaha!:)
Kicist fura számomra ezeket az angol neveket olvasni, mert én eredetiben, svédül olvasom a Mumin-könyveket. :-)
A szerző ugyanis (finnországi) svéd, a könyveit svédül írta, ez is lehet a kézenfekvő magyarázata annak, hogy Svédországban miért ilyen népszerűek ezek a művek.
Az, hogy a magyar fordításban Locsinak és Fecsinek nevezett két szereplő Tovét és szerelmét, Vivicát jeképezi, egyértelműbben kiderül az eredeti nevekből, a könyvekben ugyanis Tofslan és Vifslan névre hallgatnak.
@WAR10CK: Magyarországon nincs nők számára tiltott szakma, vagy foglalkozás. A korlátozás mindösszesen annyi, hogy nő nem osztható be olyan munkakörbe, ahol a munkavégzés sajátosságai miatt bizonyos meghatározott fizikai megterheléseknek vannak kitéve. Tiltott foglalkozási megterhelésből sincs sok, csak három:
1. Hőexpozícióban végzett nehéz fizikai munka
2. Kéz/kar rezgés 2,5 m/s2 expozíció felett
3. Egész testre ható rezgéssel járó munka: 0,5 m/s2 expozíció felett
Gyakorlatilag így nő nem lehet pl. vonuló tűzoltó, kohász, olvasztár, melegüzemi technikus, vagy vibrációs tömörítőgép kezelője. Mondjuk nem hiszem, hogy amúgy a hölgyek tolonganának ezekbe a munkakörökbe.
"a robot is egyből lekapcsolódik, ami rendkívül ijesztő jelzőhanggal jár, mivel ez egy olyan történés, amire rögtön reagálni kell"
erröl az Air France 447-es járata jutott az eszembe. Ott is pontosan, szó szerint igy kezdödött: csak ott a robotpilóta kikapcsolódására a másodpilóta helyén ülö ijedt majom azzal reaglát, hogy teljesen ép és müködöképes géppel elkezdett 11000 méterröl kb. maximálisan hátrahúzva a botkormányt tovább emelkedni a csillagos égbe.
Úgy gondolta, a Holdra fog leszállni?, vagy a 11km-en útjába került lebegö fatörzset akarta kikerülni, ezt már sose tudjuk meg, mert a teljes zuhanás során 45 fokban álló és emelkedni próbáló szerencsétlen gép végig átesett állapotban percek alatt belezuhant az óceánba.
...csak azt akartam ezzel mondani, hogy az automata rendszerektöl elkényelmesedett, repülni már nem is igazán gyakorló pilóták képesek teljesen összeszarni magukat egy ilyen hibajelzéstöl és a leghülyébb dolgokat reagálni rá.
Gépkocsira leforditva az esetet, egy felpattanó kötöl összetörö szélvédöre mintha azzal reagálna vki, hogy teljesen végállásig forgatja a kormányt a 130-cal nyilegyenes autópályán amugy haladó kocsival.
..szóval ha a pilótát is bevonjuk az ügybe, mint tényezöt, akkor korántsem volt olyan veszéltelen ez a jelzés.
Pár éve voltunk repétérlátogatáson, ahol ő volt a vezetőnk, fantasztikusan érdekes történeteket mesélt, és pont akkor szállt le a közelünkben egy BA gép, de úgy, hogy még ő is azt mondta, hog ilyen tökéletest régen nem látott és egy ilyen landolásért még ő is megtapsolná a pilótát.
Egy nagyon hasonlo otlet volt sok-sok evvel ezelott a Dormogo Domotor magazinban, amikor ugy 4 eves lehettem. Teljesen le voltam tole nyugozve, igazi varazslatnak lattam :) Azota is mindig jol jon, ha keves eszkoz birtokaban hirtelen le kell foglalni gyerekeket :)
Design és mese
Kasmíranyó
Kasmíranyó
Utolsó kommentek:
Jega 2020.05.14. 16:58:54
Bejegyzés: „Plusz pont volt, hogy külföldi voltam” – interjú Láng Anna illusztrátorral
BarkaE 2019.09.23. 09:51:18
Izgalmas megtudni a kulisszatitkokat, érdekes elgondolkodni azon, hogy kit mi inspirál, megtudni, hogy ki honnan jött, milyen utat járt be.
Móni rajzait nézve azt tudom írni, hogy ilyen, amikor a tehetség és a kreativitás „kézakézben” alkot.
További sok sikert kívánok neki!
Bejegyzés: "Azért alkossak, mert örömet okoz!" – Esztojka Mónika (MoArt) illusztrátorral beszélgettünk
Clamesa 2019.04.26. 11:39:05
Bejegyzés: Tíz dolog, amit nem tudtál a Muminokról!
α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2019.04.26. 11:38:55
A szerző ugyanis (finnországi) svéd, a könyveit svédül írta, ez is lehet a kézenfekvő magyarázata annak, hogy Svédországban miért ilyen népszerűek ezek a művek.
Az, hogy a magyar fordításban Locsinak és Fecsinek nevezett két szereplő Tovét és szerelmét, Vivicát jeképezi, egyértelműbben kiderül az eredeti nevekből, a könyvekben ugyanis Tofslan és Vifslan névre hallgatnak.
Koréaban is van Mumin-kévázó, jártunk is ott:
noreg.blog.hu/2016/07/18/del-korea_14_skandinav_vonatkozasok
Bejegyzés: Tíz dolog, amit nem tudtál a Muminokról!
¿Qué tapas hay? 2019.04.23. 15:30:44
1. Hőexpozícióban végzett nehéz fizikai munka
2. Kéz/kar rezgés 2,5 m/s2 expozíció felett
3. Egész testre ható rezgéssel járó munka: 0,5 m/s2 expozíció felett
Gyakorlatilag így nő nem lehet pl. vonuló tűzoltó, kohász, olvasztár, melegüzemi technikus, vagy vibrációs tömörítőgép kezelője. Mondjuk nem hiszem, hogy amúgy a hölgyek tolonganának ezekbe a munkakörökbe.
Bejegyzés: „Nem éreztem nehéznek, mert annyira hajtott a lelkesedés" - interjú Czigány Ildikóval, Magyarország első női pilótájával
Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.03.25. 10:20:10
Bejegyzés: Tíz dolog, amit nem tudtál Tintinről!
nick066 2018.09.05. 15:38:12
erröl az Air France 447-es járata jutott az eszembe. Ott is pontosan, szó szerint igy kezdödött: csak ott a robotpilóta kikapcsolódására a másodpilóta helyén ülö ijedt majom azzal reaglát, hogy teljesen ép és müködöképes géppel elkezdett 11000 méterröl kb. maximálisan hátrahúzva a botkormányt tovább emelkedni a csillagos égbe.
Úgy gondolta, a Holdra fog leszállni?, vagy a 11km-en útjába került lebegö fatörzset akarta kikerülni, ezt már sose tudjuk meg, mert a teljes zuhanás során 45 fokban álló és emelkedni próbáló szerencsétlen gép végig átesett állapotban percek alatt belezuhant az óceánba.
...csak azt akartam ezzel mondani, hogy az automata rendszerektöl elkényelmesedett, repülni már nem is igazán gyakorló pilóták képesek teljesen összeszarni magukat egy ilyen hibajelzéstöl és a leghülyébb dolgokat reagálni rá.
Gépkocsira leforditva az esetet, egy felpattanó kötöl összetörö szélvédöre mintha azzal reagálna vki, hogy teljesen végállásig forgatja a kormányt a 130-cal nyilegyenes autópályán amugy haladó kocsival.
..szóval ha a pilótát is bevonjuk az ügybe, mint tényezöt, akkor korántsem volt olyan veszéltelen ez a jelzés.
Bejegyzés: „Nem éreztem nehéznek, mert annyira hajtott a lelkesedés" - interjú Czigány Ildikóval, Magyarország első női pilótájával
huncut_kata 2018.05.04. 12:00:04
Bejegyzés: „Nem éreztem nehéznek, mert annyira hajtott a lelkesedés" - interjú Czigány Ildikóval, Magyarország első női pilótájával
Luc Mandelor 2018.05.04. 10:30:45
Bejegyzés: „Nem éreztem nehéznek, mert annyira hajtott a lelkesedés" - interjú Czigány Ildikóval, Magyarország első női pilótájával
Tanár_ 2018.05.04. 07:52:33
Bejegyzés: „Nem éreztem nehéznek, mert annyira hajtott a lelkesedés" - interjú Czigány Ildikóval, Magyarország első női pilótájával
estella 2017.04.23. 17:31:08
Bejegyzés: Újragondolt húsvéti dekoráció Miffyvel
Lousha 2017.03.20. 15:38:29
Bejegyzés: Most megtudhatod, hogyan varázsolhatsz nyíló tavirózsát pár lépésben!