Design és mese

Kasmíranyó

Kasmíranyó

„Minden darabot úgy készítek el, mintha a saját gyerekemnek készíteném." – Mancival, a Besties megálmodójával beszélgettünk

2017. november 23. - Kasmiranyo01

img_0864.JPGTélen a horgolt ruhák és meleg sálak szezonja van, de a horgolt játékok évszaktól függetlenül is mindig menők, főleg a Manci varrta Besties darabok, melyek között minden korosztály megtalálja a neki megfelelőt, babáknak szánt rágókák, babaágy fölé akasztható forgók, és horgolt állatkák közül választhatunk, nem csak babáknak, de akár ajándékba is, sőt Manci, a Besties megálmodója az egyéni kéréseket is szívesen megvalósítja. Hogy vágott bele a saját márka létrehozásába? Honnan nyer ihletet? Mi a Besites misszója? Olvassátok beszélgetésünket, közben pedig csodáljátok meg egyedi készítésű, gyönyörű termékeit!

Kérlek, mesélj kicsit magadról. Mi az eredeti foglalkozásod? 


Mindenki csak Mancinak hív. Harmincnégy éves vagyok, van egy kétéves kisfiam és egy nagyon támogató párom. Történelem és hebraisztika szakra jártam az ELTÉ-n. Már gimiben nagyon szerettem a történelmet, így jött a történelem szak. Izrael történelméből írtam a szakdolgozatom. Ebből jött később a hebraisztika, ami nagy szerelem lett, de a jelenlegi munkám a történelemhez kapcsolódik, a Nagy Imre Alapítvány titkára vagyok. Pár évvel ezelőtt elvégeztem egy OKJ-s lakberendező tanfolyamot is. Mindig is szerettem a kreatív dolgokat és nagyon jól esett egy gyakorlatias iskolába is járni a rengeteg olvasás után. 
img_0382.JPGHa jól tudom, szeretsz bútorokat átalakítani, barkácsolni. Mikor tértél át a horgolásra és született meg így a fejedben a Besties ötlete?

A horgolás volt az első. Még óvodás voltam, amikor minden nap új ötlettel álltam elő anyukámnál, hogy milyen ruhát horgoljon a Barbie babámnak. Ebbe aztán gyorsan belefáradt és inkább megtanított horgolni, hát így kezdődött. A barkácsolás is a szülői házból jött. Az én apukám egy jó értelemben vett igazi kétbalkezes férfi. Biztosan mindenki ismeri ezt a típust, nem tudja a csavarhúzó melyik végét kell megfogni. Tehát anyukámmal mindig mindent ketten csináltunk – fúrtunk, faragtunk, szereltünk – amire egy ház körül szükség van. Igazából a barkácsolást is az anyukámtól tanultam, hoztam. A párom is bölcsész, bár a csavarhúzót ismeri, de nem szereti használni, így nyugodtan kibontakozhatok. A kisfiam születése után több időm maradt a horgolásra és a technikám fejlesztésére. A legjobb barátnőm mindig mondta, hogy csináljak egy márkát, végül belevágtam. A Besties név is innen jött.
img_0810.JPGMi alapján döntöd el, hogy mit szeretnél készíteni? Vannak oldalak, ahonnan inspirálódsz vagy a kisfiad aktuális kedvencei jelölik ki az alkotás irányát?

Nem is a kedvencei, hanem a korának megfelelő játékok voltak eddig az irányadóak. Most lesz kétéves, eddig cumiláncokat, csörgőket és rágókákat gyártottam. Természetesen ha látok a világhálón valami szuper ötletet, akkor azt egyből meg kell csinálnom a kihívás kedvéért. Így már van otthon pár horgolt állatka, amit még nem vett a kezébe soha, de muszáj volt megcsinálni. A Pinterest egy nagyon jó oldal, ahol rengeteg ötletet találhatunk, legtöbbször itt szemezgetek. Ma a skandináv egyszerűség, a monokróm színek a divatosak, a szülők is ezt szeretik, én is. A gyerekek viszont általában a lehető legízléstelenebb színösszeállítású játékokat veszik a kezükbe, hiszen nekik az az érdekes. A termékeimben mindig megpróbálom ezt az ellentétet összehozni. Illő legyen a babaszobába, a szülőknek kedvére is való legyen, de a baba is érdeklődéssel vegye a kezébe.
img_0443.JPGMilyen korosztálynak szánod a Besties Budapest termékeit?

A Besties gyerekeknek szól, a babáktól a kiskamaszokig. A legkisebb kortól lehet használni a cumiláncokat, csörgőket, de a nagyobb gyerekek is tudnak játszani a horgolt állatkákkal.
img_0594.JPGMire ügyelsz az alapanyagok kiválasztásánál? Láttam, hogy babáknak is készítesz rágcsálható játékokat. Ezekhez honnan szerzed be a megfelelő alapanyagokat?

A babáknak való játékoknál mindig nagyon ügyelek, hogy bababarát anyagokat használjak, mint a pamut és a natúr fa. Vannak speciális fonalak, amelyek jobban ellenállnak a vizesedésnek és nem bolyhozódnak. Szerencsére rengeteg webáruházból lehet hozzájutni a megfelelő anyagokhoz.
img_0608_1.JPGMi a Besties Budapest missziója?

Szeretném, ha mindenkinek annyi öröme lenne a termékeimben, mint amekkora szeretettel készítem őket. Minden darabot úgy készítek el, mintha a saját gyerekemnek készíteném.
img_0638.JPGMennyi idő elkészíteni egy figurát? Neked van személyes kedvenced a saját repertoárodból?

Hát az idő nagyon változó, de egy cumilánc is legalább egy óra, a kis golyócskákat egyesével horgolom körbe. Egy nagyobb figura pedig sok-sok munkaóra. Legtöbbször akkor tudok horgolni, amikor a fiam elalszik, így én estékben számolom az időt, egy nagyobb állatka több estés munka is lehet. Mindig az éppen készülő darab az aktuális kedvenc. De nagyon szeretem a „hosszúlábú” állatkáimat. Ugyanarra a mintára készülnek, az arc és a fülek kialakításával kapják meg a jellegzetességeiket. Egy ilyen rénszarvast készítettem most nektek is. 
img_0429.JPGSzemélyes kéréseknek is eleget teszel?

Természetesen. Sokan keresnek meg egyedi kéréssel és ezeknek mindig nagyon örülök. Itt is meg van a kihívás, ami minden munkámnál nagyon fontos.

Borítókép: Manci
Fotók: Manci

Ha tetszett a bejegyzés, jelezzétek egy like-kal! További aktualitásokért kísérjétek figyelemmel a Kasmíranyó Facebook oldalát!

Manci munkáit a Besties Instagramján és Facebook oldalán is megnézhetitek!

A bejegyzés trackback címe:

https://kasmiranyo.blog.hu/api/trackback/id/tr313294351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása